Besøkende på bloggen

Min epla butikk

Min epla butikk
Besøk min nettbutikk på epla.no hvor noen av tingene jeg lager ligger ute. (Klikk på bildet over)

Bli gjerne følger av bloggen:)

Langtidsprosjekt

Langtidsprosjekt
Hekle et teppe med bestemorruter. 39 ruter heklet

Tenkte syprosjekter

Tenkte syprosjekter
Patchwork sengeteppe, 150x250 cm

Min ønskeliste

Min ønskeliste
Fantastisk eventyrlig lysestake fra Rice

Mariskål i grått glass fra Marimekko

Mariskål i purpur

Mariskål i sand

Veggur

Isak kopper

Serveringsfat

Clocky alarm clock
1. feb. 2010

Sharm el Sheikh:)

Hei hei igjen;) Jeg har helt falt ut av bloggingen en god stund igjen nå. Siden sist så har jeg feiret jul, nyttår, begynt i ny jobb og vært 1 uke i Egypt. En venninne, Andrea, og jeg dro 16 januar til Sharm el Sheikh og hadde en fantastisk tur. Vi forlot Norge med -15 og ankom med 20+ grader:D En grei forandring for å si det mildt. 
Uken besto av mye avslappning på stranda, men vi fikk også sett oss litt rundt i de forskjellige delene av byen. El Hadaba (hvor vi bodde), Naama Bay og Old Town. Vi var også ute på båttur hvor vi snorklet 2 steder i nasjonalparken Ras Muhammed. Fant noen bilder på nettet som viser hvordan det så ut. Helt fantastisk opplevelse!
Bildet er fra: http://www.safariegypt.com/egypt_hotels/sharm_el_sheikh_hotels/details_four_seasons.htm
Bildet er fra: http://www.seadancerdivecenter.com/english/diving/boatsafaris.htm

Her er noen bilder jeg tok i løpet av uka:
 
En moské vi besøkte 1. dagen 
 
Tårnet nærmest er hvor Imamen ropte ut bønner 5 ganger om dagen. Når de ble ropt ut kom helt ann på solen, så tidene sto oppført i avisen. Den rundt kl 05 var for min del den mest plagsomme, men man ble fort vant til det.  
Her spises det grillet...
...og fritert scampi på Seafood restaurant i Old Town
 Vi fikk dressinger, salat, ris og pita på deling. Veldig god mat:)
Spankulerte en av kveldene langs hele strandpromenaden i Naama Bay og trengte derfor litt væske for å slukke tørsten.
 Prøvde den lokale ølen Stella, satt på tepper, spilte kort og ble underholdt med Destiny's child dundrende fra en cd spiller. Vi var de eneste som satt der, så trodde vel kanskje at det slo ann musikkmessig. Hehe...Vel vel, mimring var jo greit nok for en kort stund.
 Båtturen ut til Ras Muhammed
Jammen så vi ikke 2 delfiner på turen også:)
Strand i El Hadaba
 Korallrev som man kunne svømme ut til
Når jeg ser over bildene nå så er jo dette litt selvtortur egentlig. Strålende sol og varme...
 
...og vakre solnedganger. Ha det bra så lenge. Vi sees igjen, forhåpentligvis, til en varm norsk sommer i mai/juni:)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Litt om meg

Mitt foto
Frøken Vølle
Jenta her er 25 år og utdannet grafisk designer. Har alltid vært glad i å gjøre kreative ting. I bloggen vil jeg vise frem noe av det jeg lager og ellers om ting som interesserer meg. Jeg valgte navnet Frøken Vølle siden jeg er 1/2 Askerværing og 1/2 Hemsedøling. "Vølle jenta" ble moren min kalt da hun var liten. Frøken føler jeg passet til å beskrive Asker delen av meg:P
Vis hele profilen min

Sjekk ut hjemmesiden min

Ting jeg har blogget om

Give away

Treff på Bloggurat per uke

Bloggurat