Besøkende på bloggen

Min epla butikk

Min epla butikk
Besøk min nettbutikk på epla.no hvor noen av tingene jeg lager ligger ute. (Klikk på bildet over)

Bli gjerne følger av bloggen:)

Langtidsprosjekt

Langtidsprosjekt
Hekle et teppe med bestemorruter. 39 ruter heklet

Tenkte syprosjekter

Tenkte syprosjekter
Patchwork sengeteppe, 150x250 cm

Min ønskeliste

Min ønskeliste
Fantastisk eventyrlig lysestake fra Rice

Mariskål i grått glass fra Marimekko

Mariskål i purpur

Mariskål i sand

Veggur

Isak kopper

Serveringsfat

Clocky alarm clock
13. mars 2010

DIY - Redesign av lamper

Jeg kjøpte 2 lampeføtter fra bruktbutikken Askeladden (i Sandvika) som jeg ville redesigne. De var begge i tre og med fine utskjæringer. Jeg brukte 3 strøk med turkis hobbymaling og 2 med lakk. Under er bordlampefot 1 før og etter maling.
Lampeskjermer kjøpte jeg billig på Ikea. Jeg valgte et stoff som passet bra til fargen på lampeføttene. Lampene brukte jeg som mal og streket opp med 1 cm ekstra oppe og nede. Jeg brukte klyper for å feste stoffet til lampen. Først limte jeg stoffet øverst med tekstillim. Når det hadde tørket så strammet jeg stoffet og limte nederst. Til slutt klippet jeg bort den ene ekstra centimetern som ble øverst og nederst på skjermen.
Mitt ferdige resultat:

4 kommentarer:

Frk. Fosli sa...

Å Elisabeth! Disse ble kjempefine :)
Jeg går på konstant jakt etter noen billige lampefoter, men skjønner jo at jeg i jakten på noen i messing med slike former som dette har glemt at det kanskje kan være noen alternativer av tre...jeg skal jo uansett også lakke dem, og gjerne i slike farger! UH AH, nå MÅ jeg finne meg en snasen lampefot snart.
Et spm; er det sånn brannfarligtrygt (bra ord!?) å bruke stoff utenpå skjermen på denne måten?

Frøken Vølle sa...

Takk takk:) Det er første forsøk på fiksing av lampe(r) og gikk bedre enn jeg hadde trodd. Hehe, ordet 'brannfarligtrygt' likte jeg. 100% sikker er jeg ikke, men 95% kanskje. Skjermene jeg har kjøpt har Astralitt (som er brannhemmende). Har heller ikke noe mer enn 40 watts pære:)

Rosetrend sa...

Du har rett og slett utført en gjennomtenkt prosjekt! Like fargen du har brukt :o)

Anonym sa...

Hvor kjøpte du astralitt?

Legg inn en kommentar

Litt om meg

Mitt foto
Frøken Vølle
Jenta her er 25 år og utdannet grafisk designer. Har alltid vært glad i å gjøre kreative ting. I bloggen vil jeg vise frem noe av det jeg lager og ellers om ting som interesserer meg. Jeg valgte navnet Frøken Vølle siden jeg er 1/2 Askerværing og 1/2 Hemsedøling. "Vølle jenta" ble moren min kalt da hun var liten. Frøken føler jeg passet til å beskrive Asker delen av meg:P
Vis hele profilen min

Sjekk ut hjemmesiden min

Ting jeg har blogget om

Give away

Treff på Bloggurat per uke

Bloggurat